Istorijos užduotis „Laiškai praeičiai“ buvo gimnazijos 2023 metų projekto „Laiškai“ dalis. Šia užduotimi buvo siekta ugdyti mokinių istorinį mąstymą, ugdant laiko tėkmės ir pokyčių kaitos nustatymą, interpretavimą ir vertinimą. Užduotis padėjo plėtoti mokinių istorijos supratimą, artimosios aplinkos pažinimą, empatiją, savivertės bei bendruomeniškumo suvokimą.

Mokiniams buvo suformuluota užduotis rasti šeimos nuotraukose ne ankstyvesnę nei 50 metų nuotrauką su giminingu ar jiems žinomu asmeniu, išnagrinėti nuotraukoje esančius įrašus, vaizdus, asmenų veiklą, apklausti artimuosius, apie nuotraukoje matomus žmones ir aplinką, vietą. Tuomet mokiniai turėjo parašyti asmeniui, esančiam nuotraukoje, laišką iš dabarties pozicijų, apimantį dvi svarbiausias temas: apie pokyčius šeimoje ar giminėje ir apie svarbiausius pokyčius Lietuvos istorijoje.

Mokinių reakcija į užduotį buvo labai įvairi: vieni ėmėsi entuziastingai ieškoti nuotraukų, kitus teko gerokai paraginti, treti išvis dėl įvairių priežasčių atsisakė atlikti darbą.

Parašyti darbai „Laiškai praeičiai“ yra gerokai nelygiaverčiai tiek savo analize, tiek atlikimo kultūra, tiek dėl dėstymo nuoseklumo. Vis dėlto užduotis puikiai atliepė istorijos dalykui keliamus tikslus: suprasti dabarties ir praeities sąsajas, analizuoti istorinius šaltinius, kurti istorinį pasakojimą. Džiugu, kad absoliučiai daugumai mokinių šis darbas padėjo suvokti, kad žvelgiant iš laiko perspektyvos, jie gyvena nerimastingu, bet taikiu ir turtingu Lietuvos istorijos laikotarpiu.