Įgyvendindamos Tarptautinį švietimo įstaigų bendruomenių ekologinio švietimo projektą ,,SAULĖTO ORANŽINIO TRAUKINIO KELIONĖ“ bei Vilniaus „Varpo“ suaugusiųjų gimnazijos projektą „LAIKAS“, mokytojos Irina Filipova bei Rolanda Šakauskienė pakvietė į atvirą integruotą biologijos ir psichologijos pamoką „Egzotiška oranžinė fantazija“. Pamokos metu buvo organizuotas pirmasis gamtamokslinis oranžinis forumas „Aš – gyvybės kūrėjas“, kurio metu buvo pristatomas išaugintas moliūgas ar egzotinis augalas, dalijamasi projektų veiklų patirtimi. Forumo metu gimnazijos direktorė Jolanta Čeponaitė pasidalino tujų, augančių gimnazijos kiemelyje, daiginimo iš sėklų istorija, anglų kalbos mokytoja Liubovė Dublianskaja iš Sakartvelo (Gruzijos) atsivežė žinių apie tarchuną ir jo sėklų. Ji su pasididžiavimu pasidalino savo patirtimi daiginant ir auginant šią „egzotiką“ vazonėlyje. Daugeliui netikėtas atradimas buvo peletrūnas ir jo panaudojimo būdai. Apie šį egzotinį augalą, augantį nuosavame sode, papasakojo III B klasės mokinė Eglė Bernadickienė, ji pasiūlė paragauti gėrimo iš peletrūno, svarainių ir cudonijos. Sužinojome, kad moliūgus galima naudoti… naminėje kosmetologijoje. Šia moliūgų panaudojimo galimybe pasidalijo Ana Radevič, gimnazijos rūbininkė, pasakodama apie savo patyrimus dviejų metų kelionėje saulėtu oranžiniu traukiniu. Ana namuose augina ir egzotinius augalus: avokadą, citrinmedį, mandarinmedį. Ji pademonstravo šių augalų nuotraukas. IV B klasės mokinė Irma Lukoševičiūtė aistringai papasakojo savo moliūgo daigelio – kovotojo istoriją, kurios finalas – žaismingas daržo karalaitis – apvalainas moliūgėlis. Linksmai ir nuotaikingai moliūgų bei egzotinių augalų auginimų įspūdžiais pasidalijo anglų kalbos mokytoja Jelena Ivanikova. Visų forumo dalyvių patirtos emocijos puikios: tai „meilė augalams“, „šypsenos simfonija“. Būdingiausi patyrimai – tai fantazijos – pertvarkymo vaizduotėje septynių būdų išmokimas, ne tik teorinės žinios, bet ir šių žinių pritaikymas praktiškai, kuriant kompoziciją „Egzotiška oranžinė fantazija“. Pamąstymai apie patirties turinį: kas atsitiko, kas ko išmoko, sužinojo, o kas – ne, kas, kodėl nustebino, koks atradimas buvo ir pan. , buvo surašyti refleksijos anketose, todėl buvo lengva apibendrinti saulėto oranžinio projekto veiklas, prasidėjusias pavasarį, vykusias vasarą ir pasibaigusias rudenį. Visos veiklos susijusios su gimnazijoje vykstančiu projektu „Laikas“, yra patirtinio, holistinio mokymosi praktika.














