Vilniaus VARPO suaugusiųjų gimnazija jau keletą metų dalyvauja Goethe‘s instituto Lietuvoje inicijuotuose CLIL (Content and Language Integrated Learning) projektuose, taikydama alternatyvius dalyko dėstymo metodus, kurie remiasi dvikalbiu mokymu ir užsienio kalbos bei dalyko integracija (sutrumpintai: IDUKM).

IDUKM metodu dirbančiose mokyklose užsienio kalba vyksta ne visas mokymo procesas, o tik kai kurių dėstomųjų dalykų pamokos. Pamokų metu vienodai skiriamas dėmesys ir dėstomąjam dalykui ir kalbos mokymuisi. Tokiu būdu mokiniai praturtina aktualų leksikoną, būdingą specifinei dėstomo dalyko temai, praktikuojasi vartoti kalbą apibūdindami ir pristatydami padarytus veiksmus, gautus rezultatus. Šie įgūdžiai bus vertingi vėliau pristatant jų mokslinę ar kūrybinę veiklą tarptautiniu lygiu.

2022 metų lapkričio 21 d.,  Suaugusiųjų mokymosi savaitės „Mokymosi siluetai“ metu, įvyko atvira integruota dailės ir vokiečių kalbos pamoka „Kreative Arbeit“, kurioje dalyvavo III B klasės mokiniai. Pamoką stebėjo ir joje dalyvavo Vilniaus miesto vokiečių kalbos mokytojų metodinio būrelio narė, vokiečių kalbos mokytoja metodininkė Žaneta Sventickienė. Gimnazijos bendruomenės nariai, atvykę stebėti pamokos, taip pat įsitraukė į veiklą.

Pirmoje pamokos dalyje kartojomės spalvų pavadinimus, skirstėme spalvas į grupes pagal spalvinę temperatūrą, pagal jų veikimą ir mokėmės terminų, apibūdinančių spavų savybes. Aptarėme spalvų maišymo specifiką, papildėme terminų rinkinį kiekio dalį nusakančiais terminais.

Žinias pasikartojome ir įtvirtinome žaisdami DOMINO. Buvome pasiskirstę į grupes; kadangi visos grupės pabaigė dėlionę vienu metu, įsitikinome, kad terminai puikiai išmokti.

Antroje pamokos dalyje spalvinome kontūrinius paveikslėlius akvarelės dažais ir vieni kitiems nuolat pasakojome vokiškai, kokią spalvą imame, kokią dalį kokios kitos spalvos įmaišome, kad gautume pageidaujamą mišinį.

Smagiai spalvindami paveikslėlius, atsipalaidavę, kartojomės bei įtvirtinome spalvų savybių apibūdinimus, kiekio nusakymą, spalvų maišymo ypatumus, išplėtėme vokiečių kalbos žodyną bei praktikavomės kalbėdami.

Itin smagu tai, kad po tokios pamokos, kurioje nejučia įgijome dailės ir vokiečių kalbos naujų teorinių žinių bei praktinių įgūdžių, išsiskirstėme pailsėję, patenkinti savo paveikslais ir smagiai praleistu laiku.