Gimnazijos dalyvavimas nacionaliniuose ir tarptautiniuose projektuose

Projektas finansuotas pagal klimato kaitos programos priemonę „Atsinaujinančių energijos išteklių (saulės, vėjo) panaudojimas valstybės, savivaldybių, tradicinių religinių bendruomenių, religinių bendrijų ar centrų elektros energijos poreikiams“.
Įgyvendinant projektą įsigyta nuotolinio saulės parko dalis, 44 kW galios. Saulės elektrinė leis pasigaminti didžiąją dalį reikalingos elektros energijos iš atsinaujinančios energijos šaltinio. Sutaupytos lėšos bus skiriamos tiesioginei veiklai ir paslaugų kokybės gerinimui.
Projektui skirtas finansavimas 31944,00 €
Projektas „Galimybių mokykla“

Vilniaus „Varpo“ suaugusiųjų gimnazija partnerio teisėmis dalyvauja projekte „Galimybių mokykla“ Nr. 10-072-P-0001, kuris yra finansuojamas ES fondų lėšomis ir bendrojo finansavimo lėšomis
Šio projekto tikslas – stiprinti ugdymo, atliepiančio mokinių amžių ir poreikius, kokybę.
Projekto įgyvendinimas – nuo 2024 m. balandžio mėn. iki 2027 m. liepos mėn.
Projekto vykdytojas – Nacionalinė švietimo agentūra.
Projektas įgyvendinamas su daugiau nei 800 partnerių.
Bendras projekto biudžetas – 19 187 021,64 Eur
Projekte numatytos veiklos:
- inovatyvaus, personalizuoto ugdymo turinio ir priemonių kūrimas priešmokykliniame ir pradiniame ugdyme;
- didelį mokymosi potencialą turinčių mokinių ugdymo turinio turtinimas;
- vadovėlių, skirtų tautinėms mažumoms gimtosioms kalboms mokytis, parengimas;
- vadovėlių bendrojo ugdymo mokykloms įsigijimas įtraukiant ir profesinio mokymo įstaigas, vykdančias bendrojo ugdymo programas;
- visuomeninio ugdymo ir gamtos mokslų nacionalinių mokinių pasiekimų patikrinimų (NMPP) 4 ir 8 kl. rengimas.
Projekto tikslinė grupė: mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, mokyklų vadovai, mokyklos bendruomenė, mokiniai ir ugdytiniai, tyrėjai, Nacionalinės švietimo agentūros darbuotojai.
Projektas Nr. 10-072-P-0001 įgyvendinamas pagal 2021–2030 m. švietimo plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-03 „Užtikrinti visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį“.
Daugiau informacijos apie projektą galima rasti projekto vykdytojo Nacionalinės švietimo agentūros tinklapyje: https://www.nsa.smm.lt/projektai/vykdomi-projektai/projektas-galimybiu-mokykla/
PROJEKTAS „MOKYKLŲ APRŪPINIMAS GAMTOS IR TECHNOLOGINIŲ MOKSLŲ PRIEMONĖMIS“ (NR. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001)
Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą, modernizuojant gamtos ir technologinių mokslų bei nuotolinio mokymo(si) aplinką.
Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.
Projektą finansuojama Europos regioninės plėtros fondas (ERPF)
Projektas „Mokymai: Medijų raštingumas multiplikatoriams”
Projekto “ Mokymai: Medijų raštingumas multiplikatoriams ” antraštė mane sudomino. Tema yra įdomi ir labai aktuali. Šiandien mūsų visuomenė, ypač vaikai ir jaunimas, yra įtakojami medijų. Gyvenimą su medijomis susieti yra svarbu: mokymuisi, naudotis visomis medijų formomis pasitikint savimi, o taip pat apsisaugoti nuo negatyvių aspektų. Mūsų gimnazijoje vykusioje teatro pamokoje papasakojau, kad yra puiki galimybė suprasti daugiau medijų teikiamų kompetencijų. Mes nusprendėme dalyvauti projekte.
Teorinė projekto dalis buvo labai įdomi, mes buvome susidomėję, mūsų tikslinė grupė tyrimui turėjo konkrečią idėją – mūsų mokiniai. Visas projektas koncentravosi į tautinių mažumų atstovus, įvairias amžiaus grupes ir pašvęstas identitetą sukeliančiam požymiui, idiomai, neigiamai išankstinei nuomonei, stereotipų kaip pagrindinio tarpkultūrinio dialogo skatinimui, provokacijos ir vystymosi pamatavimui. Suprantant elementarias priežastis, yra būtina įveikti visą eilę prietarų ir baimių. Matomai, šio baimės išsivysto visuomenėje, kuri priešinasi, paprasčiausiai, kitaip komunikuoti. Žinoma, bendravimas pažeidžiamas per kalbos barjerą, tačiau tikimės atrasti naujų perspektyvų komunikacijai. Už tai nusprendėme sukurti trumpą filmą ir sukelti gimnazijos bendruomenės diskusiją tema “Mes visi esame skirtingi – mes esame vienodi”. Tuomet mūsų filmą parodėme gimnazijoje ir po diskusijos buvo 20 žmonių (mokinių ir mokytojų) paklausti: “Kaip tu jauteisi pirmą dieną gimnazijoje? Ar turėjai neigiamų nuostatų suaugusiųjų gimnazijos atžvilgiu? Kas dabar pasikeitė? Ką manai apie užsieniečius? Kaip veikia tavo nuomonę masinės informavimo priemonės? Kaip dažnai žiūri “Dienos naujienas““ Ir t.t.
Mes suformulavome baigiamąją išvadą, kad masinės informavimo priemonės turi svarbių uždavinių: jos informuoja apie viešus įvykius, jos siūlo galimybę jus informuoti ir turėti savo nuomonę. Tačiau dažnai medijos atstovauja tik vienai nuomonei iš daugelio. Todėl yra svarbu apie laikraščio “darytojus“ pasidomėti internete arba žinoti televizijos laidos nuomonę ir pačiam spręsti, kuo galima tikėti ir kokiomis žiniomis pasitikėti.
P.S. Mūsų filmuką klasės auklėtojai naudoja klasės valandėlės metų patyčių prevencijos užsiėmimuose.
YOUTH EXCHANGE:
“Cool Craft”
PROJECT DATES: 01.05.2018. – 28.02.2019
APV DATES: 03.06.2018 – 06.06.2018
ACTIVITY DATES: 03.07.2018 – 11.07.2018
„CUT THE ISE „ PROJECT DATES: 23-30.10.2016
„EDUCATION IN PEACE THROUGH SPORT“ :3-10.04.2017
„Building Security for Youth“2017
Su Goethe Institut ženkliukų:
- Projekto CLILiG@Litauen Integruotas vokiečių kalbos ir biologijos modulis „Oro ir vandens ekologija“ 2015-2016 ir 2016-2017
- Projekto CLILiG@Litauen INTEGRUOTO FIZIKOS DALYKO IR VOKIEČIŲ KALBOS MODULIO ,,PAŽINIMO DŽIAUGSMAS“ 2017-2018
- TIESIAME TILTUS. Projekto CLILiG@Litauen mokyklų teminiai moksleivių susitikimas- dirbtuvė: „ŽALIAS? GYVAS IR NAUDINGAS“ 2017
- TIESIAME TILTUS. Projekto CLILiG@Litauen mokyklų teminiai moksleivių susitikimai Molėtų observatorijoje. 2018
- Projekto CLILiG@Litauen INTEGRUOTAS GEOGRAFIJOS IR VOKIEČIŲ KALBOS UŽSiĖMIMAS ,,PAŽINKIME EUROPOS ŽEMYNĄ“ 2018-2019
Projektas „Mokymo(si) žavesys“.
2019 metais „Varpo“ gimnazija pradeda vykdyti projektą „Mokymo(si) žavesys“. Projekto tikslas – sudaryti sąlygas įvairaus amžiaus žmonėms kokybiškai praleisti laisvalaikį, dalyvaujant neformaliuose, trumpalaikiuose, nemokamuose mėgstamo dalyko užsiėmimuose. Juk dažnai įsisukame tame kasdieniame buities rate ir pamirštame, kokį malonumą teikia nauji atradimai, žinios, kūryba. „Varpo“ gimnazijos bendruomenė kviečia ištrūkti iš kasdienybės ir pajusti mokymosi žavesį. Pasirinkite jums įdomius užsiėmimus ir tiesiog atvykite – visa tai visiškai nemokama, be jokių ilgalaikių įsipareigojimų. Dalijamės projekto tvarkaraščiu ir kviečiame dalyvauti – patirkite malonumą mokytis ir kurti!
Integruotas vokiečių kalbos ir biologijos projektas „Oro ir vandens ekologija“ 2015
Projektas vykdomas kartu su Goethe institutu Vilniuje. Jo metu nagrinėjami klausimai, susiję su artima moksleivių aplinka. Pavyzdžiui, tai, kas sieja chemiją, biologiją ir vokiečių kalbą: „Kiek vandens žmogus sunaudoja per dieną?“ arba „Kokiu oru kvėpuojame mokyklos kieme?“. Į šiuos ir panašius klausimus galima atsakyti naudojant rinkinį vandens, dirvožemio ir oro eksperimentams „Ecolabbox“, o kartu galima mokytis ir vokiečių kalbos.
Darnaus vystymosi įgūdžių formavimo programa „Darni mokykla“ 2015-2016
Gimnazija dalyvauja Darnaus vystymosi įgūdžių formavimo programoje „Darni mokykla“. Programos tikslas: ugdyti visuomenės sąmoningumą, suteikiant žinių ir gebėjimų, reikalingų kurti darnias ugdymo įstaigų bendruomenes, gebančias veiksmingai valdyti ir naudoti išteklius, derinant aplinkos apsaugą, socialinį teisingumą ir ekonomikos vystymąsi.
Projektas „Aukštosios kultūros impulsai mokykloms (AKIM)“ 2013—2014
Projekto tikslas — praturtinti mokyklų skaityklas kultūros žurnalais: „Kultūros barai“, „Metai“, „Kelionė su Bernardinais.lt“ ir kt.
„Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“ NR. VP1-2.2.-ŠMM-02-V-01-009
Mini mokymai mokyklų komandoms
2013—2014
Šis projektas tai nauja kvalifikacijos tobulinimo forma. Mini mokymai taikomi konkrečiai mokyklai ir jos komandai pagal adaptuotą mini mokymų programą.
„Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir brandos egzaminų sistemos tobulinimas“
SFMIS VP1-2.1-ŠMM-01-V-01-002,
2012
Projekto tikslas — pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir brandos egzaminų sistemos tobulinimas. Buvo kuriami BD.
Socialiai pažeidžiamų grupių bendrųjų kompetencijų plėtra ir pripažinimas
2010—2012
(Development and recognition of key competences in disadvantaged groups, 2010—2012). Projekto numeris 2010-1-IT2-GRU06-13864 4
Projekto tikslas — suteikti suaugusiems mokiniams iš socialiai pažeidžiamų grupių reikalingas žinias ir įgūdžius, reikalingus sėkmingam gyvenimui ir aktyviai veiklai visuomenėje. Buvo įvykdyti du mobilumai. Mokiniai vyko 2011 rugsėjo 15-19 d. į Veneciją.
U4energy 2010-2011
Mokykla dalyvauja U4energy konkurse. Tai europinis edukacinis konkursas apie energetiką. Tikslas: dalytis pedagoginėmis idėjomis ir planais siekiant pagerinti energijos ugdymą mokykloje; rodyti savo dabartinį energijos vartojimo efektyvumo priemones ir palyginti jų vertę Europos kontekste; rodyti Europos kolegoms, kaip pavyko organizuoti akcijas savo vietinėse bendruomenėse.
2011 m. balandžio 14—16 dienomis
Krokuvoje (Lenkija) vyko kontaktinis eTwinning seminaras, kuriame dalyvavo mokytojai iš Čekijos, Prancūzijos, Lietuvos, Latvijos, Vokietijos, Vengrijos, Slovakijos, Didžiosios Britanijos ir Lenkijos. Mokyklą seminare atstovavo direktorė, matematikos ir informacinių technologijų mokytoja metodininkė Jolanta Čeponaitė bei fizikos mokytoja metodininkė Irena Šauklienė.
2010 m. kovo 15 d. – balandžio 15 d.
Tarptautinis projektas „Flick the Switch” – „Išjunk šviesą”. Projektu siekiama padaryti teigiamą ir ilgalaikę įtaką Europos mokinių elgsenai, skatinant juos pasistengti išjungti šviesą ir prietaisus, kai jie yra nenaudojami bei suvokiant darnos ir atsakingumo poreikį, naudojant energiją.
2008-2012 m.
Suaugusiųjų švietimo institucijų modernizavimas plėtojant universalius daugiafunkcinius centrus
ES finansuojamas projektas. Mokykla yra projekto partneris. Tikslas — atnaujinti ir modernizuoti mokyklos mokymo(si) materialinę bazę.
2008—2009 m.
Eko karta
Projekto tikslas – ugdyti pilietiškai atsakingus jaunimo elgesio įgūdžius ir požiūrį, suteikiant galimybę mokiniams dalyvauti aktualių aplinkosauginių klausimų, teorinių svarstymų ir sprendimų priėmimo procese bei aktyvioje aplinkosauginėje veikloje. Mokykla dalyvavo renginyje „Švaros virusas” ir įvairiose paskaitose apie klimato atšilimą, alternatyvius energijos šaltinius.
2008 m.
Apie energiją mąstyk kitaip
Mokslo ir technologijų populiarinimo projektas, kuriame mokykla dalyvavo kaip partneris. Tikslas — skatinti energijos taupymą, naudoti atsinaujinančius energijos šaltinius.
2007—2010 m.
Drąsinkime ateitį
Projektu kuriamas naujos kokybės dialogas tarp skirtingų kartų, skatinama socialinės atsakomybės raiška visuomenėje. Skatinama mokinių mokymosi motyvacija, atsakomybės jausmas. Mokykla yra projekto partnerė, vykdo bendrus projekto tikslus.
2006—2007 m.
Mokslas ant pakylos
PPRC koordinuotas tarptautinis projektas SCIENCE ON STAGE – „Mokslas ant pakylos”. Tikslas — tarptautiniame mokytojų festivalyje pristatyti inovatyvius matematikos metodus, kurie skatina mokinių motyvaciją bei domėjimąsi tiksliaisiais ir gamtos mokslais.
2005—2008 m.
Heropolis
Švietimo mainų paramos fondo finansuotas tarptautinis mokyklinis projektas pagal Comenius programą. Mokykla buvo šio projekto partneris. Tikslai: skatinti mokytojus tobulinti užsienio kalbų žinias, suteikti galimybę dalyviams susipažinti su projekte dalyvavusių šalių (Belgijos, Ispanijos, Lenkijos ir Lietuvos) mokyklomis, švietimo sistemomis, kultūra, papročiais ir tradicijomis; plėsti mokytojų pedagoginį akiratį, tobulinti mokymo metodus, naudoti juos pamokose bei dalintis įgytąja patirtimi. Daugiau informacijos apie projektą internetiniame puslapyje (anglų kalba): http://heropolis.slc-gent.be/